dijous, 15 de maig del 2008

SR. CANNES

Ahir va començar el 61è. Festival de Cannes i durarà fins al 25 de maig ... ja li agradaria al Ciutadà K poder-vos fer una descripció 'in situ' ... Un festival de cinema és el súmmum per a qualsevol cinèfag-mitòman, aquest voldria que tota la vida fos un etern festival cinemaogràfic....envoltat de pel·lícules, moltes!! i actors, actrius, directors.....(ai, ja m'hi trobo!!)
·
I és que la sensació quan vas a un Festival de Cinema (El Ciutadà K, de moment, ha gaudit del Festival de San Sebtastian, del Festival de Sitges -cada any des de 1990!!- i del Festival de Comedia de Peñiscola) ...quan hi ets, deia, la sensació es d'estar inclòs en un micro-cosmos on l'espai (pel que camines d'una sala a una altra) i el temps (per l'empatx de pel·lícules vistes, a voltes 4 de seguides!!) es difuminen, s'esvaeixen... i ets feliç!!!.
·
Aquest any Cannes ha optat per un cartell 'adoptant' una fotografia del David Lynch i s'encetà la programació amb una adaptació d'un llibre de Saramago (Ensayo sobre la ceguera) Blindness, dirigit per Fernando Meirelles (el de Ciudad de Dios i Jardinero Fiel, dos bones adaptacions)... que, de moment, no s'ha emportat massa bons comentaris. Es estrany que no s'hagin adapat mai a Saramago (estimem a Saramago!!!) perquè les seves històries envoltades de filosofia són clarament cinematogràfiques... suposo que el component filosòfic i les seves expressades negatives de l'autor a adaptar obres seves... ¡echa pa'tras a cualquiera!.
.
En el Cannes'08 el jurat dirigit per Sean Penn i format -entre d'altres- per NATALIE PORTMAN i la Satrapi haurà d'escollir quina és la millor pel·lícula entre allò nou d'Egoyan, Soderberg, Eastwood, els germans Dardenne, Wenders o Ceylan (entre d'altres) i es podrà gaudir, fora de competició de les noves pelis d'Spielberg, Kusturica, Allen, Kar Wai, Ferrara,....
·
Ai, qui pogués estar a Cannes!!!

10 comentaris:

pati di fusa ha dit...

oh, ciutadà! que eficient, que ràpid!!!

Ciutadà K ha dit...

Sí...m'ha endevinat el pensament, sóc així de ràpid...anem a Cannes o què??

encara que només sigui per a esperar 3 nits seguides a la porta de l'Hotel a esperar que sortís la Natalie i estampà el seu nom al nostre pit, a la galta... (això t'agradaria, eh? ja les veig, a vós i a la Neska Polita e fans 'psicos,psicos'...

Anònim ha dit...

sí, i llavors suecarem el "muchachada nui" d'ahir i la segrestarem i acabarem cada frase amb "soy tu fan número uno". :-P

però el debon no hi és, oi, a cannes?

pati di fusa ha dit...

NO!!! a la natalie no la segrestarem ni la torturarem! a la natalie la contemplarem en tota l'esplendor... :)

oh, a mi em va encantar el gag dels perruquers fashion vs clàssics (crec que anava així, és que ho vaig enganxar començat) i l'aparició del zucchero duplicat.

per cert, polita, saps que estic fent unes galerades del cosmocaixa i que hi ha una era prehistòrica anomenada "devonià" (amb v baixa, això sí)?

SÍÍÍ!!! jo vull anar a cannes, a indonèsia o a la conxinxina, però lluny de l'estrès, pafavó!!!

Anònim ha dit...

oh, sí, lo del zucchero va estar molt bé! i el moment bores trobo que també. és que jo era molt fan del bores. és molt molt friqui, eh! molt creador, vaja.

jo conec una persona que et podria aconsellar coses d'indonèsia, per cert.

:-P

Ciutadà K ha dit...

A veure xicotes, centrem-nos... que us veig molt esvalotades... tothom a tot arreu no pot estar, eh??? El Debon ha d'estar escrivint cançons i llibres... i flotant per l'èter creatiu....

M'he de marcar a l'agenda la muchachada nui, eh??? sinó quedaré desfasat en les vostres converses...( i ja ho quedo prou... :P )

He vist la foto del jurat... més mona la Natalie entre el Penn i el Cuarón... s'ens està fent gran, eh??? la petita Portman...

neska polita ha dit...

el debon no escriu cançons ni llibres, el debon canta. qui escriu cançons i llibres (i ho ha de fer per sempre més) és el joan miquel oliver. el debon el que ha de fer és contestar-me el mail a mi i a la raquel, que el va convidar a la meva festa d'aniversari i encara esperem que digui si vindrà o què, hombre.

jo muchachada nui ho vaig veure ahir per primera vegada. normalment no ho veig perquè estic sopant amb les de flamenc, així que em perdré jo també... quin programa més friqui, per favor!

Ciutadà K ha dit...

Ui, sí... quin despiste... ;P

el Debon l'únic que sap fer és cantar i deixar plantada a la nostra Polita ... serà impresentable!!! És que no us mereix, home, no us mereix...

jo crec que dient friqui... quedem molt però que molt curts...
(per cert, esperava una crònica sevillera una mica més...més... extensa?... de bon rotllo, eh??)

Anònim ha dit...

Aiiii, "Cristina barcelona" es presenta dissabte a Cannes!!!
I és que tenim una ciutat que de nou es fara veure...

Per cert, el juny estrenen la darrera d'en GusVan Sant "Last days"!!!

Em sembla que aquest angelet va una mica a destemps, cada dia afegeix comentari nocturn.

Ciutadà K ha dit...

Ei!!!, és que les aus nocturnes és el que tenen...

A veure com es presenta el nou Alen... a mi em fa una mica de miedo...

Sí, la de Van Sant arriba amb 3 anys de retard!!!! ja era hora, no???

Com que és divendres vaig a fer un post de divendres

BOOOON DIAAAAA !!!!!!