dilluns, 16 de juny del 2008

SR. JUAN MUÑOZ


Tal dia com avui, de l'any 1953, va nèixer l'escultor madrileny Juan Muñoz (morí el 28 d'agost de 2001, als 48 anys i en el moment de més èxit). La seva primera exposició la realitzà l'any 1983, però no fou fins a la década del '90 que donà forma a les seves 'escultures narratives', que trenca amb l'esquema clàssic d'escultura, creant un conjunt d'escultures (la majoria de cops) de forma humana lleugerament inferiors del tamany natural en situació d'interacció entre elles, transmetent un punt de treatalitat a l'obra i que conviden a la participació del públic observador. Escultures de colors gris plom o ocre els donava un barnís afegit d'austeritat. Les seves escultures són inquietants, figures (sovint amb trets orientals) amb somriures que et provoquen uns sentiments estranys, ambivalents: agradables però incòmodes alhora. Ens parla de la incomunicació i la solitud. Figures realistes però absents.
·

Malauradament, fou més reconegut a fora que aquí (com en masses ocassions!!), va exposar a Londres i Nova York abans que a l'Estat Espanyol. Hauria d'esperar al 1992 per a veure el primer reconeixement oficial en un exposició en el IVAM (Institut Valencià d'Art Modern) i el 2000 se li entregà el Premi Nacional d'Arts Plàstiques.
·
·
En el moment de la seva mort s'exposava a la Tate Modern de Londres la seva obra 'Double Bind' i a Washington s'encetava una retrospectiva que després viatjaria a Los Angeles i Xicago. Actualment, del 27 de maig fins 28 de setembre podem veure una retrospectiva de les seves obres al Museu Guggenheim de Bilbo, exposició que vingué de la Tate Modern i que després anirà a Oporto per a finalitzà a Madrid.
·

21 comentaris:

neska polita ha dit...

oh! ciutadà instructiu! jo no tenia ni idea d'aquest senyor que fa figures...

bon dia!

Ciutadà K ha dit...

Molt bon dia i bon inici de setmana
(senyor, quina son!!!)

Aquest escultor em té el cor robat de fa temps... t'agreden o què??

(estem en aquest món per aprendre sense parar... com més millor!!!)
(ai, aquest matí m'he despertat pedàgogic i instructiu, no???)

:)

Anònim ha dit...

molt interessant, ciutadà! jo tampoc no el coneixia, aquest escultor.

com ens culturitza, eh? ;)

bon dia!!!

Anònim ha dit...

De que es va morir?

Ciutadà K ha dit...

Gràcies, gràcies...deixem d'afalagar-me i expliqueu-me que us transmet...ja que sou 'verges' en el tema - :P -

Nur, que macabra, ets,no??

Atenció. Concurs al Ciutadà K.
"De què penseu que es va morir?"

Anònim ha dit...

De cancer.
No soc macabra, soc social, m'interessa mes la vida de la gent, que la seva obra, també es pot dir xafardera, tb , tb....

Anònim ha dit...

a mi em transmet alegria, no es veu molt be, pero crec que si anes a l'exposició, em faria gràcia, aniria tocant el cap d'aquesta gent, i segur que riuria, a mes com dius que son mes baixets, no em farien por, si, si em transmeten això alegria.
fem una excursio a Bilbao, per anar a veure la exposició, qui s'apunta?
Angelet on estas?

neska polita ha dit...

a mi em molen les escultures-tentetiesas, tot i que em fan una mica de iuiu (potser per això m'agraden).

jo crec que va morir de drogues; els artistes, ja se sap... (no havia participat mai en un concurs així... :-S)

neska polita ha dit...

eo? i a la pat, que no hi participa?

paaaaaaat!!!

Ciutadà K ha dit...

La Pati encara està embriagada amb els efectes al·lucinatoris del pernil de York(e)....

Pati di Fusa wake up!!!

Anònim ha dit...

ei ei ei!!! el thom no és cap pernil, eh??? el thom és un vegetarià-poca-xixa molt sexi! :)

ja m'he despertat, ja... a la crua realitat :(

les escultures del muñoz, així, en foto, no ho sabria dir... s'hauria d'experimentar en viu i en directe, no?

Ciutadà K ha dit...

Vale, vale... però el blog no permet aquesta possibilitat encara (a la que es pugui la incorporo, fijo!!!!)

Es capaç de tenir alguna opinió?... i sobre el concurs macabre: de què morí Juan MUñoz, què tal?

(ai, que encara flota una miqueta...)

Anònim ha dit...

pATI DI FUSA, anem a Bilbao, ha eperimentar-ho?
Va anem!!!!!!
De que es va morir aquest pobre home?
Va que es per avui...

Anònim ha dit...

soc jo

Ciutadà K ha dit...

Ja t'havíem conegut, ja....

Bueno, com que Pati di Fusa està p'allà total... que qualsevol li paga l'entrada a un concert!!! Està despareguda 5 dies amb el cuento....

El pobre Juan Muñoz va morir d'un FULMINANT ATAC DE COR a Eivissa, pobre!!!
Així que: NO HA GUANYAT NINGUNA!!!

FI de Concurs!!!

Ciutadà K ha dit...

Si prepareu fugida a Bilbo... jo vinc, eh???

Anònim ha dit...

ai, pobre... :( quin concurs més macabre, eh? jo era més feliç al meu núvol...

vinga, va, anem a experimentar a bilbo: txakolí, pintxos... i art, sí, ART!!!

Anònim ha dit...

Pobre....(potser va ser de les drogues.....), bueno , pero ha deixat una gran obra, que s'ha de veure.
Quan val un avioBCN.Bilbao anar i tornar?
Algu vol fer la gestio, anireiem al juliol, o agost un cap de setmana.....
vale?

Anònim ha dit...

aivalahostia! veig que això va en sèrio, no? jo ho tindria difícil els pròxims dos mesos... :S

Anònim ha dit...

Fins quan dura la exposicio?
Fins el 28 de stembre?
Ja esta per la diada com us va?
Perfecte!!!!

Ciutadà K ha dit...

A la Diada ens hem de manifestar pel carrera amb una estelada, no????

:)