dijous, 18 de setembre del 2008

DONOSTIA FESTIVAL'08



I més Festivals!!!! Aquesta setmana és festivalera a tope!! ¿Serà la tornada de les vacances que ens desperta alegries imprevistes? (pregunta que deixem a l'aire)

Avui ha començat el Donostia Zinemaldia, d'avui 18 fins al 27 de setembre ....


El Ciutadà K hi va anar una vegada al Festival de Donostia, era l'any 1999 hi vam veure Mi Mapa del Mundo (1999) de Scott Elliot amb Sigourney Weaver (a ella no la vam veure, però); la malaltia meva de la cinefagia encara no havia arribat als punts elevats de l'actualitat, així que només vam veure una peli.... La informació que en tinc d'aquesta festival, per tant, no és tan elevada com la de Sitges, però sí que ens podem fer una idea dels trets que els caracteritza... ja ho vam dir en parlar d'altres festivals (Cannes, Venezia): cada Festival de Cinema és un món.... per la ciutat que l'acull, pel públic que assisteix, per l'entorn, per l'organització, pels artistes que hi desfilen.... I així és!!


Donostia és glamourós (encara que per la catifa vermella no hi pasi ningú...però sempre hi és! aquest any la catifa, però, serà fúcsia, acorde amb la imatge d'aquesta edició), amb classe, porta 55 edicions a les esquenes, tranquil, no massificat, accessible en l'adquisició d'entrades, ...


Sitges és popular, freaky, massificat, amb cues, sense glamour (ni a les gales de clausura! encara que ho intenten, pobres...), complicat trobar entrades si no ho fas amb antelació, neguitós ... però entranyable.


Aquest any la pel·lícual encarregada d'encetar el Festival de Donostia és The Other Man un triangle amoròs amb tocs d'intriga dirigida per Richard Eyre i protagonitzada per Laura Linney i Antonio Banderas; aquest, precisament, juntament amb Meryl Streep rebran el premi Donostia d'aquest any a la seva trajectòria cinematogràfica...


Pel·lícules destacades del festival d'enguany en competició són: Bi Mong (Dream) de Kim Ki Duk (és el primer cop que opta el nostre amic al premi), Camino (Javier Fesser, l'elevada expectativa dels seus curts i el Milagro de P. Tinto es van desinflar amb Mortadelo y Filemón...a veure si amb aquesta es recupera), Genova (del 'tot-terreny' Michael Winterbottom), Tiro en la cabeza (de l'innovador, arriscat i premiat, fins ara, Jaime Rosales) ... i fora de competició cal destacar The Boy in the Striped Pyjamas (dirigida per Mark Herman, basada en el best-seller) i la nova gamberrada de Ben Stiller (ens cau bé l'Stiller!!): Tropic Thunder, en la que podrem veure a Robert Downey Jr. fent de negre!!


Clausurarà el Festival: The Brothers Bloom de Rian Johnson (segona peli del director de la genial Brick) amb Adrian Brody i Rachel Weisz.



Què trobeu? Hi anem??? ....
.... amenitzant la visita amb unes tapetes .... mmmmhhhh!!!

17 comentaris:

neska polita ha dit...

egun on ta ongi etorri donostiako zinemaldira! :-)

uau, una catifa fúcsia! jo hi he d'anar, ciutadà!

ahir vaig llegir una crítica del "camino" del fésser i la posaven taaan bèstia!!! jo vaig remenar el tema perquè em pensava que aniria de peregrinos i no, és una crítica a l'opus. caram. aquesta de "tiro en la cabeza" pot ser hevi, no? i la de "el patio de mi cárcel"? que no s'estrena al festival?

apunt cinèfag rabiós: avui s'estrena "vicky cristina barcelona" però a les polites ens és igual PERQUÈ LA VAM VEURE FA UN MES A NOVA YORK.

:-)

bon dia a can ciutadà!

Ciutadà K ha dit...

Ai, Polita, Polita ens vol fer rabieta amb la nova de Woody, eh?? vaaaaale, et deixem, què tal us va
semblar? no la deixen massa bé...

Sí, hi ha ganetes de Fesser i Rosales (que com molt bé dius, té pinta de heavy, heavy...)
La del patio de mi cárcel, sí, està programada... però hem de seleccionar...

Què no heu vist que la PETITA PATS ha tornat a casa????

neska polita ha dit...

sí!!! la PATS torna a ser entre nosaltres!!! quina ilu!!!

la peli és una merdeta, ciutadà.

Ciutadà K ha dit...

Què m'agrada la sinceritat de bon matí: en dejú, dura, clara...



... pobre Woody...pensa que ja està vellet, eh??

Anònim ha dit...

bon dia a can ciutadà en igualtat de condicions!!! :)

festivals, festivals, iuhuuuu!!!

jo aniré a vore el woody (és el meu deure), perquè jo no hi era, a ny, mecatxis!

a mi no em barrufa el ben stiller. és més, em posa una mica nervioseta. però ja sé que sou 2 contra 1 i no penso dir res més. :P

a mi em barrufa la rachel weisz, i el winterbottom. però no tant com la natalie, of course!

Ciutadà K ha dit...

Hi, Pats!!

Buf, ja has vist el que diu la Pols de la nova del Woody...
Entenc la teva reacció davant l'Stiller.... hi ha pelis en les que JO també li pegaria....però les que ell dirigeix tenen quelcom.... quelcom.... 'especial' (?) no sé, per dir 'algo'...

La Weisz és moníssim a mi cada cop m'agrada més i el Winterbottom és un mestre fa bons treballs amb qualsevol cosa que li donin, és brutal aquest home, i sempre amb aquell punt de reivindicació i consciència social que TAN ens agrada....

(buf, avui tinc molta feina bloggera, eh? pot ser hauré de treballar, també, no???)

Anònim ha dit...

ai, coincidències entranyables again, ciutadà... quins bons records que tornen a prendre vida... :)))

això de la POLS, no sé jo... la interessada encara no s'ha manifestat, però... i hasta aquí puedo escribir.

treballem, treballem!!!

neska polita ha dit...

POLS??? oh, my god!!! em nego que em digueu així. mira, LAUS té un passe, però POLS??? o pols de polvo? ;-)

a mi l'stiller m'agrada (com a pols, no sé si m'enteneu; bé, crec que SEMPRE m'enteneu). i el winterbottlom no sé qui és, i l'altra weissch tampoc. o com se diguin.

qui són? il·lustreu-me, va.

neska polita ha dit...

tinc un dubte: "La Weisz és moníssim". és nen o nena? :-P

Anònim ha dit...

per cert, ciutadà: sap que a "my blueberry nights", quan l'estrenin (que ja m'estic posant nervioseta), tindrem la natalie i la weisz juntetes? i el jude law, que per aquí en tenim també una fan?

vale, ara sí: treballo!

Ciutadà K ha dit...

ai, ai, ai que se m'acumula la feina... m'he despistat un moment...

A veure Polita, pols era de 'polvo d'estrellas' (bueno, el polvo al que es referix vosté, també valdria, eh??)...

Coses del Winterbottom: Jude, I Want You (precisament, amb la Rachel Weisz de prota), 24 party people, In this world, Code46, 9 songs, A Cock and Bull Story....
Coses de LA Weisz (és nena, molt guapa, m'he deixat la 'a'): Enemigo a la Puertas, La Momia (1 i 2), Constantine, El jardinero fiel, The Fountain,...i Blueberry Nights!!!!

SI; SI; PATS ho sé, i a més has d'afegir al duet al WONG KAR WAI.... quines ganes !!!
El Law?? ai, no em va massa a mi el Law, el trobo una mica insuls (tot i que a Camino de Perdición, fent-li la vida impossible al 'bobo' del Tom Hanks, em va encantar!!!)

Sí, ara treballem...ja no hi sou, no??? Cuando yo voy tu vuelves de....

Nuclearsky ha dit...

Bon dia a can ciutadà!

Carai, com treballem, no?

Bé, jo de cine no hi entenc gaire, però l'Stiller m'agrada molt, el trobo molt divertit i en ma vida he rigut tant com en alguna pel·li d'ell. Que de vegades, ja es tracta d'això, de riure de tonterietes.

Sobre la pel·li del Woody, estic d'acord amb la POLS (jeje), és un trunyo. I a sobre fan tant propaganda descarada de Barcelona que fa vergonya i tot veure-la.

Ah, Donosti, quina gran ciutat... Seria el meu lloc ideal per viure... i trobar-me el Mikel Erentxun pels puestos! :)

Ciutadà K ha dit...

Ei, GEMS, bonjour (això ja t'ho havia dit en algun altre punt de la immensitat blogosfera, no???)

'la mirada acero azul' de Zoolander de l'Stiller no té preu!!!!

a l'Erentxun o als de LOVG (venga, venga silbidos cap a mi!!!)

Anònim ha dit...

3 contra 1, vale!

LOVG és lo que em penso que és? sí, ho és, ho sé. silbidos, ous i melons, com al josmar (pobret...)!!! per cert, la nova cantanta d'aquest grupuscle és la del "pelo sexy", no?

ai, diferències entranyables, també... ;)

Ciutadà K ha dit...

Ei, Pats sulfurosa... no hi ha res com encendre una petita metxa, eh???

Sí, és la del "tengo un super-pelo brillante y sedoso que patrocina el lavado de pelo de los que tocan en la Oreja de Van Gogh (una oreja sin pelos, ¡por cierto!)" (per cert, hi ha un que PER FI s'ha rentat els cabells gràcies al patrocinador...sí, sí, el de cabells arrissats...

Jo també t'estimo, PATS!!!

(per cert, el tema POLS no ha colat, eh?? quanta raó tenies!!!....)

pati di fusa ha dit...

toc-toc-toc...

ciutadà, torno aquí perquè al post de dalt no sé ben bé què dir... i aquí m'ha quedat un dubte per resoldre. m'atendrà, oi? qui és el de cabells arrissats que s'ha rentat els ídem?

gràcies... BON DIA!!!

Ciutadà K ha dit...

Com que no sap que dir? sempre es pot dir alguna cosa, no???

El noi dels cabells arrissats és el que toca el teclat a LOVG ... ja sé que no t'interessa el més mínim, però com que preguntes...

De res, eh?