dijous, 12 de febrer del 2009

SR. HANS BECK I LA FAMILIA CLIC

1929-2009
·
Hi havia una vegada un fuster de professió que va trucar a la porta d'una empresa joguetera per a aconseguir una feina. El fuster és deia Hans Beck havia nascut l'any 1929 a Turingia (Alemanya) i li agradava l'aeromodelisme i la construcció de maquetes, dedicació que li permeté que el sr. Horst Brandstätter -propietari de l'empresa- li donés una oportunitat... des del 1958 treballà en el disseny i construcció de maquetes d'avions i automòbils. El 1971 li ofereixen un càrrec: Cap de Desenvolupament i un encàrrec! El sr. Brandstätter li demanà que dissenyés cotxes de plàstic en els que s'hi poguessin asseure figures senzilles de forma humana... El fuster reciclat en jogater trigà 3 anys en acabar la proposta i en la fira de joguines de Núremberg presentà figures de plàstic de 7,5 cm., segons Hans, el tamany perfecte per a que el pogués amagar un nen en la seva mà ... en aquella fira presentaren la serie del 'Salvatge Oest' i els 'cavallers medievals'.... s'havient inventat els playmobils! havien nascut els clics!!
·
Des del 1974 l'expansió no ha parat (el Ciutadà tenia 1 any!!) tot i que el públic objectiu eren els infants, des del primer moment es convertí en una peça valorada pels adults, arribant al col·leccionisme. Des de llavors, s'han produit modificacions i ampliacions: apareixen les figures femenines (el 1976), nens i bebès (el 1981).


Per al sr. Beck, la gran creació Playmobil fou el gran vaixell pirata -el 1978- amb canons, tresor i tripulació mixta de blancs i negres (ara ens sona 'tonto' però en aquella època tenia el seu valor!).
·
En 35 anys ha conquerit més de 70 països, 2.200 milions de clics han sortit de la seva fàbrica, la Geobra Branstätter actualment té 3.000 empleats... i les seves creacions detallistes i impressionants no tenen fi: l'espai, el zoo, la granja, la casa de camp, l'aeroport... per al sr. Beck res d'incorporar sons, ni sirenes, ni innovacions tècniques... res d'horror o violència en primer pla, res de modes passatgeres .... i tot això han transformat els CLICKS EN UN CLÀSSIC!!!
·
El Ciutadà K, de ben petit, va crèixer envoltat de clics: el fuerte de l'Oest (amb els indis i els vaquers), els castell medieval, el safari, els astronautes.... i ara, la tasca continua amb la inherent reproducció cultural: sí, els petits de la família K creixen envoltats de clics: caçadors de dinosaures, l'avió, la casa de nines (l'hauríeu de veure! és impressionant: amb la seva cuina equipada, el seu w.c., l'habitació dels nens,...aquí teniu dues fotos).... jo, sincerament, babejo i flipo amb cada nova adquisició!!!!

Els clicks estan tristos, el seu 'papa' els ha deixat ...

·

Aquí teniu uns videos molt creatius....





10 comentaris:

Anònim ha dit...

La casa es meva!!!!
I Flipa!!!!!

Ciutadà K ha dit...

però ens la deixes, no???

has vist els videos què monos !!!!

Anònim ha dit...

Aquesta casa es de rics, jo a la meva no tinc servei, ni jardi!!!!
Jo vull pins, i una valla per a protegir la meva intimitat!!!!

Ciutadà K ha dit...

... ai, quin patir!!!

Laura ha dit...

hola, family!

jo de petita era més de pinipons, però els meus cosins tenien tota la col·lecció de clics i sempre que anàvem a casa seva hi jugàvem. a mi m'agradava el saloon. i el david, el més peque, tenia el barco pirata, i un dia ens va portar el cofre del tresor, ens va agafar per banda a ma germana i a mi i ens va dir: "aquí hay pollo". és que a ell li agradava molt el pollastre, de petit, suposo que per això feia que els clics el guardessin al cofre groc.

i ara tinc una agulla de pit que és un clic, també.

BON DIA A CAN CIUTADÀ!

Anònim ha dit...

Que mona, i que surt a l'agulla, quina figura es?
M'acava de donar una idea!!!!

Ciutadà K ha dit...

Però una agulla en tamany real del clic?????

és una princesa, Polita??

:P

Laura ha dit...

hola!

jo sí que sóc una princesa (quines coses de preguntar, perfavort), però el meu fermall-clic no. és un nen (suposo que un fermall a mida de clic adult seria una mica massa). li han enganxat un imperdible a l'esquena i el porto a l'abric. és més mono...!

Ciutadà K ha dit...

Que vosté és una princesa no en tinc cap dubte, senyoreta!!!

OOOOhhh... què mono el fermall-clic!!! (i què bé parla, Polita!!)

a mi també m'agradaven molt els PIn i Pon, però és clar!, no podies estar col·leccionant-ho tot... i vam escollir PLaymobil!!!

Anònim ha dit...

Hola Biel, he vist les pel.licules dels clics, i m'han agradat molt.
Papa guapo!!!
T'estimem tots.
Biel Maiol i Nuria Gora Huma i Lila