dijous, 26 de març del 2009

PIFIES EN 'EL ORFANATO' !!!

A petició popular i com que el Ciutadà K té vocació de servei o, senzillament, 'se debe a su público' aquí teniu un especial monogràfic sobre els diferents 'gazapillos' detectats en la pel·lícula triomfadora en els Goya 2008: El Orfanato.
·
Podria ser molt xulo i dir-vos que els he detectat jo solet.... però no! molts han estat detectats en diferents llocs d'aquest immens mar que és la blogsfera i el ciberespai ...

·(tot això que ve a continuació és un 'spolier', un 'torracollons' o un 'destripador' ... però a aquestes alçades qui no ha vist El Orfanato, eh???)
·
1. Benvingut/des a la Màquina del Temps:
La pregunta és crucial i decisiva. Tot ha de tenir un ubicació espai/temps. L'espai el tenim clar, més o menys, un orfanat d'Astúries... però i el temps??? a quina època passa la peli??? De la forma que tracten el tema de l'VIH del nen entenem que és l'època actual (la medicació específica aparegué el 1996)... però, per què van vestits de forma tan 'antiqüada' i cutre?? "digna de la época de la UCD"; no hi ha aparell elèctrics, ni mòbils, ni res... joguines del segle passat (de l'altre, del XIX, eh?) "y con unos coches dignos de don Pantunflo Zapatilla". Les imatges de la Belen quan era petita semblen dels anys '40, però ella té 37 anys (¿¿??), quan n'hauria de tenir 70 !!! "alucinantes medios tegnológicos empleados por la médium, que debieron ser lo último cuando los Beatles grabaron "love me do"". L'ambulatori al que va quan Belen es trenca la cama fa més por que la casa del orfanato... però no estàvem a l'actualitat???!!!
·
2. Benigna, la reina de la Protecció de Dades Anem a veure, la Benigna (la genial Carulla... que, aquí, ja em perdonareu!) què collons és? Com és que té tot l'expedient del Simón... on es diu que és adoptat i malalt ¡¡¡viva la protección de datos!!! per què visita a la mare? què vol? podria haver anar a la caseta del jardí i punt, no???
·
3. Benigna, el plaer d'un boca a boca
Senyores i senyors, com es pot fer el boca a boca a una persona que no té mandíbula? (¡me lo expliquen!)
·
4. Per a què serveix un marit?
El sr. Rueda, què pinta exactament? Doncs res. Jo crec que la peli hagués ganyat més si ella hagués estat mare soltera.... no dóna suport a la seva dona, no la creu i després de trobar 6 cadàvers ella soleta (¡com una campeona!) ... ¿¿¿quin marit deixaria sola a la seva dona -desequilibrada mentalment- en una casa així durant un parell de dies??? algú que no se l'estima, perquè no s'estimen, és evident!!
·
5. 'Casper y sus amigos'
Si Simón empeny la seva mare, s'enganxa el dit a la porta i cau a la banyera... per què bufa, 'relincha' i gruny ? i si figura que és Tomàs (el fantasmita), on està Simón?
·
6. ¡¡Ni qué niño muerto!!
Aquesta és crucial decisiva: ¿¿com ha pogut baixar Simon al soterrani si el paper de la paret que tapa la porta està intacte quan hi baixa la seva mare al final??? eh? eh? Si es tracta d'un soterrani humit -com es veu- perquè es seca el cos?, per què no es descompon? (com ho faria en un entorn així), per què no senten la pudor?
·
I per acabar un gran frase de la peli: " Voy a contar hasta 10: 10,9,8,7...." (en mi pueblo eso es contar desde 10 Burro!!!!!!) "


... però la peli no està mal, eh???
·

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Jajjajaj, tens raó. Vaig veure la peli ja fa temps pero m'en recordo de tot aixó! XD

Laura ha dit...

m'encanta la gran frase del final!!!

jo no la recordo gaire, ja fa un any i mig que la vaig veure, però sí que és cert que això del temps en què passa la història no queda clar. qui sap... potser hi ha el john locke a l'orquídea que va fent girar la roda i provoca salts en el temps.

lo del marit m'ha fet molta gràcia, també. ara, que si jo estigués casada amb una persona com la rueda també l'hauria abandonat a la casa aquella.

Anònim ha dit...

m'encanta, m'encanta, m'encanta aquest post! ara tornaré a vore la peli, perquè no en recordo cap, de pífies d'aquestes! són apassionants. també té mèrit, no? i a sobre, endur-se premis!

no es pot fer el boca a boca sense mandíbula? ai, quina escena més desagradable, també...

pobreta belén, polita... que l'odies molt?

bon dia!!!

Laura ha dit...

ai, perdó, em referia al personatge, eh. ella m'és bastant indiferent...

a mi també m'han vingut ganes de tornar-la a veure. la lloguem? ;-)

pati di fusa ha dit...

lloguem-la! ;) potser està a la biblio i no ens cal gastar ni un euro, no?

hosti, rellegint-me em cau la cara de vergonya (que no la mandíbula) i ja em quedo contestada. vaia corrent d'aire, sense mandíbula... :P

Ciutadà K ha dit...

Ei, tenim un convidat nou: Benvingut, Josepmon, a aquesta modesta llar.... :)

(després visitaré casa seva)

Ciutadà K ha dit...

Acabo de comprovar (la vida constantment t'esenya coses, eh??) que allò que motiva més comentaris en el blog -apart del sexe i els debats polítics- són les pífies... estic per muntar un secció específica, eh???

(ai, jo també la vull veure amb vosaltres!!!! :( )

(si veniu a casa meva que jo la tinc -jo ho tinc tot-, la veureu gratis, i faria crispetes, gratis també, eh, Pats? què 'tacanya'!!!! :P