dilluns, 30 de març del 2009

SR. SWEENEY TODD ... ATACA DE NOU !!!

Fa 15, sí, sí 15 ANYS !!!! el Ciutadà K va gaudir d'un 'Sweeney Todd' al Teatre Poliorama... quan encara no sabíem qui era Sweeney Todd, no coneixíem de res a l'Stephen Sondheim i sí coneixíem molt al Constantino Romero del 'Tiempo es Oro' (i altres productes televisius) ... VAIG QUEDAR IMPACTAT !!!! Sense saber-ho, havíem gaudit d'un producte teatral històric, ja que l'efecte d'aquell musical (dirigit per un dels més gran directors de teatre que tenim: Mario Gas, que tot just començava a enlairar-se la seva carrera) ha durat fins als nostres dies ...
·
Al sr. Mario Gas (algun dia parlarem d'ell) li van oferir ser el director del Teatro Español (Madrid) i des de 2004 que s'hi dedica; en el moment d'acceptar el càrrec li van demanar que re-estrenés alguna obra seva i ell escollí el musical Sweeney Todd, però sense el Constantino, ara amb Joan Crosas (un sr. amb una veu molt potent, vist com a pirata a Mar i Cel i com a ex-marit suïcida de la Nuri, sí, sí, de Ventdelpal... no li tingeu en compte, pobret!); sí que hi estava però la Vicky Peña, un sra. Lovett, potent, potent (per cert, la sra. Peña va ser parella del sr. Gas i tenen una filla), per a molts i moltes es tracta del millor treball teatral d'aquesta actriu.

Aquest fou el primer musical del sr. Sondheim que vam gaudir a la península. Des de que s'estrenà al Uris Theatre de Nova York, amb música de Sondheim, llibret de Hugh Wheeler i direcció de Harold Prince, protagonitzada per Angela Lansbury i Len Cariou ... la seva llegenda no ha parat... ha guanyat infinitat de premis teatrals.... en ella podem veure gotes de Brecht, de Weil, de Bernard Herann, de Dickens, de conte gòtic i tenebrós ... Un musical amb 25 cançons, una xifra considerable, amb peces memorables com Johanna, My Friends, Pretty woman, A little Priest, ...
·
Com us deia, Sweeney Todd, el baber diabòlic de Fleet Street, s'estrenà al Poliorama el 5 d'abril de 1995 i l'èxit fou apoteòsic, la crítica caigué als peus de Gas, Romero i Peña i de tot l'equip que l'havia fet possible. Perquè no podem ressaltar només el paper del repartiment, sinó de la interpretació musical, de l'escenografia (un decorat apabullant, complex i creïble!!), de les llums ... de TOT !!! Sense dubte, es tracta del millor musical que s'ha pogut veure a Barcelona (i molts diuen que a l'Estat Espanyol!!).
·
Estimem molt al sr. Burton (ell ja ho sap, Pats), però, certament la versió cinematogràfica que en fèu no surt massa ben parada de la comparació... segons el mateix Mario Gas, a Burton li faltà afegí el 'cor' vocal acompanyant al 'protes', que proporciona un contrapunt d'humor (encara que sigui negre) a l'obra ... sempre podem dir que teatre i cinema no es poden compararar (no, Tim?).

Aquí us deixo amb una cançó del Romero (per si algú no l'havia vist en el paper)...




Del 31 març al 12 de maig podem gaudir un altre cop de Sweeney Todd al Teatre Apolo ... QUÈ ESPEREM EN ANAR-HI???!!!!

11 comentaris:

Laura ha dit...

bon dia, ciutadà!

la polita també hi va anar... i, endevini-ho! AMB UN NÒVIO! amb el PRIMER nòvio de la polita!

sweeney! és sweeney todd! el barber diabòlic de fleet street! sweeney!

em va agradar molt! i, sap què, dijous passat, quan sortia de ioga, em vaig creuar amb la vicky a la plaça del diamant (un dia, allà, hi vaig veure el joan miquel oliver esperant algú, i jo li vaig dir al ramón: "nos esperamos, a ver si aparece el debon?", però no va colar, nye).

BON DIA A CAN CIUTADÀ!

Ciutadà K ha dit...

Hooombre, Polita, havia de ser amb no 'noviu', ¿cómo no?

Per cert, el gran JMO ha estrenat disc, no???
informi'ns, informi'ns...

Laura ha dit...

no només amb un nòvio, ciutadà, sinó amb el PRIMER nòvio (amb el que vaig anar al concert de los suaves, també).

el cd el tinc però l'he escoltat dues vegades. no sé si m'agrada, és molt raro. li interessa? li puc fer arribar una crítica via pats (no vull dir còpia aquí, ciutadà, que si hi entra el jmo i veu que el podríem piratejar, cosa que no fem MAI, sap?, em sabria greu).

Nur ha dit...

ESperem a anar, quan ens toqui la loteria, pq jo no tinc diners , per anar al teatre, a exposicions, a concerts, a dinar cada dia, iect...., però si algu que no es voste em convida hi anire encantada!!!!

Nur ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Ciutadà K ha dit...

He eliminat el comentari duplicat... ¿¿¿o ho ha fet expressament, senyoreta Nur, per a insistir en que algú/na li regali l'entrada???? (que no sigui jo, ja m'ha quedat clar, ja.... )

Què li va semblar a vosté Sweeney Todd... també va anar, no???

Ciutadà K ha dit...

Polita... potser ens vam creuar el dia de Sweeney Todd??..o li vaig trepitjar un peu ('ai, perdó!')??, o li vaig donar un empenta sense voler??, o em va està tapant la visió de l'escenari durant tota la representació (que vosté és alta, eh???)???? ... o potser, potser ... Paul AUster ja n'hauria fer 3 llibres amb això ... :P

Nur ha dit...

No, ha sigut un error!!!
A mi em va agradar moltíssim, però no la que m'ha agradat mes del mon.Em va agradar!
I no demano que ningu em regali l'entrada!!!!

Ciutadà K ha dit...

vale, vale... no te tensis...si l'hem vist, l'hem vist, i ja està vista!!!

Ah, Polita! encantat de rebre la 'crítica' - ;) - del nou disc del JMO, via Pats o via qui vulguis... a l'Spotify no surt, encara....

pati di fusa ha dit...

la peli, certament, es fa una miqueta pesada a estones, però tot i així... amor i devoció incondicional per tim burton!!!

d'obra, no n'he vista cap. ho haurem de fer, no?

BON DIA!!!

Ciutadà K ha dit...

Sí, estimem al TIM !!!

Jo crec que sí que l'hauries de veure, val molt la pena!!!!

BONA TARDA !!!