dijous, 5 de novembre del 2009

PIXAR


·Las empresas más innovadoras, atrevidas y rentables de los últimpos tiempos -el cuarteto formado por Hewlett-Packard, Microsoft, Apple y Google- tienen algo en común todas nacieron en una especie de pesebre posmoderno, es decir, en un garaje. Tras colaborar con George Lucas en La Guerra de las Galaxias, John Lasseter, un auténtico virtuoso de los dibujos animados digitales, parió Pixar Animation Studios en su garaje, y a base de mucho trabajo logró que su criatura tocara en el quinteto garajero.

¿De dónde sacó el nombre Pixar, que a primera vista parece el infinitivo de un nuevo verbo en español? (Existe este verbo en catalán, pero significa mear). Pues resulta que Lasstere lo acuñó a modo de verbo derivado del sustantivo píxel. La RAE define un píxel (también se puede escribir sin tilde) como el 'elemento más pequeño de los que componen una imagen digital)'. Los diseñadores victorianos redujeron picture (dibujo, foto) a un escueto pic cuyo plural era pics o pixs. El neologismo píxel és la combinación de picture (pic) y element (el). Pero dada l genialidad de Lasseter a la hora de crear memorables personajes en sus largometrajes, no hay que descartar que se inspirara también en Pixie (duendecillo), nombre de un famoso ratón de la época predigital.

Lo que realmente puso Pixar en el mapa fue el éxito de Toy Story (1995), seguido de Bichos, Buscando a Nemo, Ratatouille o Up.

John W. Wilkinson
Globish al Magazine
de La Vanguardia 25/10/09
·

10 comentaris:

Nur ha dit...

No m'ha interesat gaire això, al fece m'he fet graciar pq em pensava que parlaves de pixar, com les lletres no es veuen tan boniques!!
i he pensat que alguns japos havien inventat algo raro sobre el tema de pixar, jejejeje, bueno mes xorrades per m2 impossible!!!

Ciutadà K ha dit...

està fatal, eh, NUr??? fatal! fatal!

... jo crec veus massa peli de 'japos', eh?

Ciutadà K ha dit...

Caram! avui tinc un públic molt exigent, eh??
una: que hi ha massa Pedro Reyes
altra: que aquest post no m'interessa gens,....

venga, va! de què voleu que parli??... S'inaugura al Ciutadà K l'apartat 'Post a la Carta: Demani per aquesta boqueta'

:)

(ho dic, en serio, eh?? per a mi és un repte satisfer les vosters inquietuds...)

pati di fusa ha dit...

del barça?
...
...
...
...

JUÀ JUÀ JUÀ JUÀÀÀÀÀÀÀ!!!

sap què m'agradaria a mi, ciutadà? un apartat tipus "què se n'ha fet de...?" i ficar-hi des de la winona fins a jason donovan, buck rogers o sabrina. :P és que moltes vegades tinc curiositats d'aquest tipus, però com que no trobo mai el moment d'investigar...

no, ara en sèrio: el seu blog ja ens agrada tal com és! el que passa és que com que hi penja taaaaaaaaaaantes coses, el seu públic es pren la llibertat d'opinar, triar, remenar, agafar, descartar... però això li atorga qualitat! ;)

Ciutadà K ha dit...

ai, que afalagadora està avui, eh???

gràcies, xurri!!
doncs, miri, no s'ho creurà però aquesta secció que diu, ja m'ho havia comentat algun dia (i jo, que ho retinc tot) el tinc a la llista de temes futurs però em manca recursos... i no m'hi he pogut posar, però ho acabaré fent, de debó!!!

... i lo el Barça... la puc sorprendre, eh??? :O

'taaaaaaaantes coses' hi penjo!!!

pati di fusa ha dit...

ja l'hi havia dit? vaia, que pesadeta estic amb el tema...

va, doncs, sorprengui'm, ciutadà!!!

Laura ha dit...

jo vull saber què se n'ha fet del jason donovan!!! a casa els papes tinc els seus vinils. :-D

(i a mi el seu bloc m'engrada molt, eh.)

Ciutadà K ha dit...

Però què passa avui??? que mimosites que esteu, no??? Què és Sant Os Amoròs??? perquè els poso a la foto del dia, eh????

:P

Gràcies... i tu? què fas amb el teu blog? què és un club selecte ara, o què?? que mega pija tia, no??? :P

Laura ha dit...

estic desenvolupant un quadre de psicopatia paranoide, ciutadà!

Ciutadà K ha dit...

tranqui, tranqui... estem aquí per a ajudar-la... posis una bossa de paper al cap i respiri

inspiri, expiri, inspiri, expiri...

Has de tenir en compte que la veu que sent i que es fa passar per un tal Benjamin i li diu:'tienes que volver a la isla, Polita'...NO ES REAL, no li faci cas...

:P