dilluns, 31 de maig del 2010

'DEGUSTACION DE TITUS ANDRONICUS' DE LA FURA

·
La Fura dels Baus és un grup de treatre que tot i els anys que porta en funcionament ha sabut adaptar-se, reconstruir-se, re-inventar-se molts cops; es tracta d'una de les companyies teatrals més reconeguda i admirada de Catalunya, aclamada arreu del món.
·
La Fura està constantment cercant nous reptes, nous espais de creació: que si un humanoide gegant en l'Home del Mil·leni, un vaixell que recorria el món a Naumón, òperes arreu del món (com La Flauta màgica, Les Troyens, Tanhäuser...) i ara s'atreveixen amb una proposta gastronòmica en directe. Es tracta d'un espectacle dirigit per Per Gatell (La Fura) amb l'estreta col·laboració del restaurant basc Mugaritz, amb el cuiner Andoni Luis Aduriz al capdavant. L'espectacle es va estrenar a principis de maig a Donostia i arribarà a BCN per al Mercat de les Flors (gener o febrer de 2011).
.
La base textual de l'obra és el Titus Andronicus de Shakespeare i la Fura ha volgut donar un pas més cap a l'espectacle total en el que participin tots els sentits, tot incloent el gust i l'olfacte. En paraules del director, "la comida ha estado a menudo presente en nuestros montajes, nos la tirábamos o le llegaba al público en forma de vísceras, corazones... Ahora queíramos materializar el último acto de fe con el público, que éste diga 'vamos a comer lo que nos dé la Fura'". De fet, en aquesta línia, el darrer acte de la funció és el sopar final cuinat en directe al llarg de l'obra i que 30 espectadors diferents en cada representació (escollits a l'atzar i/o mitjançant la seva web) podran degustar. Posant-se en el paper, el restaurant basc Mugaritz ha investigat en receptes de l'època romana per donar més realisme a la proposta.
·
Com podeu veure a les imatges, la Fura torna als orígens amb un espectacle 2.0.

·

2 comentaris:

Nur ha dit...

a mi sempre m'han fet por!
quan era petita, els meus germans grans van anar a Tortosa a un espectacle, i quan van arrivar em van explicar tot de coses que a mi em van semblar horribles, i tancats a una sala!!Ells es morien de rissa, però jo a la fura, ja no els he mirat mai en bons ulls...

Ciutadà K ha dit...

Doncs jo no els he vist mai i en tinc mooooltes ganes ...