divendres, 8 d’octubre del 2010

SR. GEOFFREY ALAN BURGON

(1941-2010)
·
El sr. Burgon no és un nom massa conegut, però és un compositor anglès de música per a cinema amb obres de certa repercussió; sobretot, sobretot, per a la que -per a mi- és una de les millors -per evocadora- peces d'una serie de TV: Retorno a Brideshead. D'aquesta BSO van vendre 100.000 còpies, tota una fita tractant-se d'una serie com la que era ... una meravella, però no per a grans públics.
·
El sr. Burgon va entrar en el món de la música per la seva passió pel jazz i la trompeta, això el fèu estudiar composició i interpretació. Quan va fer 30 anys, però, va vendre tots els seus instruments i va declarar que només es dedicaria a treballar com a compositor. La seva peça més rellevant fou: Requiem (1976) amb la que aconseguí diversos premis. Després vindrien: la serie de TV Tinker, Tailor, Soldier, Spy (1979); la BSO per a La Vida de Brian (ja que fou company de 'cole' de Nigel Jones, germà de Terry -Monty Phyton- Jones); i, en el 1981, la seva obra culminant i popular: Brideshead Revisited.
·
Des de llavors les seves composicions estigueren molt lligades a la TV: Las Crónicas de Narnia (versió TV), Doctor Who, The Forsyte Saga ... Dins del seu repertori, però, també podem trobar música per a iglèsia, concerts per a piano i una òpera.
·
Ha mort amb només 69 anys.
·
Aquí us deixo amb la meravellosa Retorno a Brideshead:
·

3 comentaris:

pati di fusa ha dit...

en clar homenatge a aquesta sèrie fantàstica, "retorno a can ciutadà", com vaig dir... (aquí estic, currandele i sense pont).

confesso que amb la banda sonora no em vaig quedar gaire, però va ser on em vaig enamorar del jeremy irons. el que sí que encara em ressona és el nom de sebastian, grandíssim personatge! si en fa, d'anys...

"infidels" vs "retorno a brideshead"... tenia molt més bon gust de peque, sens dubte!

Ciutadà K ha dit...

Jo fa poc me la vaig comprar, sencera en DVD, i estic esperant el moment per a revisitar-la... però fa un mica de por, eh? perquè ho tinc tot idealitzat: música, interpretacions, decorats, història...

Cáspita! no sigui tan dura amb yourself també s'ha enganxat a Lost, bon criteri també té ... :)

pati di fusa ha dit...

pensi que no serà mai tan terrible com l'experiència de revisitar "V", una de les meues sèries mítiques d'infància. :S