dijous, 24 de febrer del 2011

SR. BERND EICHINGER

(1949-2011)
·
La imatge que tenim de la figura dels productors –generalment a l’ombra- acostuma a ser la d’individus amb molt capital econòmic però poc capital cultural; és a dir, que tenen els diners i persegueixen el benefici econòmic sense pensar en filigranes artístiques, creatives o arriscades. Aquelles pel·lícules que ens han parlat d’aquest col·lectiu els han pintat freds, controladors i, a voltes, déspotes.
·
Doncs bé, el cas que ens ocupa, el sr Eichinger, és l’exemple de productor com a motor, com a possibilitador, com a vechicle per aconseguir i fer realitat grans projectes de la mà d’un equip artístic que estigui a l’alçada. Aquest senyor ha estat el principal responsable del ressorgir del cinema alemany dels darrers anys i, precisament, ho ha fet donant ales a passatges històrics rellevants del país germànic com: El hundimiento (2004) o Baader-Meinhof Komplex (2008), per exemple.
·
Però la feina del sr. Eichinger va començar 30 anys enrera, al crear Constantin Films en el 1977 i produir la que fou la pel·lícula més cara del cinema alemany: La Historia Interminable (1984)(ai, el que vaig arribar a somniar amb aquesta peli)... després vindrien El nombre de la rosa, La casa de los espíritus i tardà 20 anys en convèncer al sr. Suskind per a portar a la pantalla el Perfum (2006)... ell fou un autèntic motor del cinema alemany. El projecte en el que estava trebalant era poder portar a la pantalla la història de Natalia Kampusch, la jove austíaca que passà 8 anys secrestada en un soterrani.
·
Els darrers 30 anys de la història del cinema alemany no s’entén sense la figura del sr. Eichinger, només tenia 62 anys.
·

2 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

en aquest món els productors són imprescindibles, i s'agraeix que n'hi hagi que apostin fort per fer productes de qualitat

Ciutadà K ha dit...

quanta raó, Jesús! no en tindràs un per a deixar-me'l??? :P