divendres, 7 de juny del 2013

SUPERMAN FA 75 ANYS

_
Hi ha un moment a la vida que et decideixes per un super-heroi. Els altres et cauen bé. Alguns, fins i tot, et fan dubtar de quin és el preferit... però un dia ho tens clar. A mi em va passar amb Superman. Sí, amics i amigues, jo sóc de Superman!!! I mira que gràcies al sr. Burton i, sobretot, al sr. Nolan m'he aproximat molt i molt a Batman (vaaaaale, sí, també gràcies a Christian Bale... mira que està bo el cabron, eh?). Però de ben petit -i jo crec que pel fet de poder volar a voluntat (somni recurrent en la meva vida)- Superman es va quedar a viure en el meu esperit infantil i allà s'ha quedat.. forever!
 
Un juny de 1938 la revista Action Comics va publicar la primera aventura de Superman creat per Jerry Siegel i Joe Shuster. Així que el xicot aquest mes fa 75 anys! I mira com està! com un campió! Més vigent que mai!
 
Durant aquests 75 anys s'han realitzant infinitat de variacions i derivacions del personatge en còmic: des de Superman Hijo Rojo on es plantegen què hagués passat si Kal-El de Kriptón hagués aterrat a la Unió Soviètica? fins a la mort literal del personatge a La muerte de Superman (1992). Precisament, per a celebrar el 75è aniversari s'ha editat el còmic Superman Unchained (la imatge que veieu en el post).
 
Hem vist versions a la televisió (en imatge real i animació) i al cinema. Des de la nostàlgica amb el rostre del Christopher Reeve i les seves 4 parts fins al frustrat reboot del 2006 de la mà de Bryan Singer: Superman Returns (i l'atractiva cara de Brandon Routh).

El superheroi extraterrestre per excel·lència (és dels pocs que ve d'un altre planeta) ha anat evolucionant fins a convertir-se cada cop en més humà... icona mundial indiscutible de la cultura pop el 21 de juny tornarà a renèixer a: Superman Man of Steel, dirigida per Zack Snyder.
 
Per molts anys, Superman! T'estimem!